Finbert ישראל שירותים פיננסים

Finbert ישראל שירותים פיננסים

תיק השקעות מנוהל 2022: המדריך המלא לשחקנים בשוק ההון

אם בעבר עולם ההשקעות היה פתוח לבעלי אמצעים בלבד, כיום תוכלו עם סכומים של עשרות אלפי שקלים בלבד, לפתוח תיק השקעות , שיאפשר לכסף שלכם “לעבוד בשבילכם” במקום שאתם תעבדו בשביל הכסף. להגדיל בקלות, את ההון שצברתם עד היום בעבודה קשה. מהו כלי תיק ההשקעות וכיצד תוכלו להרכיב אותו? כל התשובות בהמשך! גם אם אתם […]

תוכן עניינים

תיק השקעות מנוהל 2022

אם בעבר עולם ההשקעות היה פתוח לבעלי אמצעים בלבד, כיום תוכלו עם סכומים של עשרות אלפי שקלים בלבד, לפתוח תיק השקעות , שיאפשר לכסף שלכם “לעבוד בשבילכם” במקום שאתם תעבדו בשביל הכסף. להגדיל בקלות, את ההון שצברתם עד היום בעבודה קשה. מהו כלי תיק ההשקעות וכיצד תוכלו להרכיב אותו? כל התשובות בהמשך!

גם אם אתם לא מומחים גדולים בהשקעות ובשוק ההון, אבל יש בידיכם סכום כסף שתרצו להשקיע, תיק השקעות ככלי להשקעה, הוא לא חלום רחוק.

ניהול תיק השקעות, יכול להיעשות אמנם גם עצמאית, אבל זה דורש לא מעט זמן ואנרגיה. כדי לגבש תיק השקעות מומלץ ומנצח, תצטרכו, אם בחרתם בנתיב העצמאי, ללמוד היטב את שוק ההון ולהיות עם היד על הדופק בכל עת, שכן ייתכנו  תקופות של תנודתיות גבוהה, שתחייב קבלת החלטות מהירה ומושכלת.

הדרך הפשוטה ביותר לניהול תיק השקעות, היא בסיוע מנהל השקעות מומחה. גם כאן כמובן תהיה לכם השפעה על מהלך העניינים. אתם תתבקשו להכתיב את מדיניות ההשקעה, רמת הסיכון, התשואה המבוקשת, טווח הזמן של ההשקעה, מידת נזילות וכדומה, בהתאם לצרכיכם, אך מנהל ההשקעות יהיה אחראי על הניהול השוטף של התיק.

מהם הגורמים המשפיעים על תמהיל תיק ההשקעות?

לפני שנכנסים לעולם ההשקעות יש לדעת, שהכלכלה בכלל ושוק ההון בפרט, נתונים תמיד לאי ודאות. מתחילת השנה הנוכחית, למשל, נוסף לאי הוודאות התמידי, גם רצף של שינויים עולמיים כמו נסיקת האינפלציה ועליית הריבית, מתחים בזירה הגיאו-פוליטית כמו מלחמת רוסיה אוקראינה ועוד.

אי הוודאות מטלטלת את הבורסות בעולם וגורמת לתנודתיות גבוהה. חששות מן העתיד מביאים ככלל (כך מראה הניסיון) , להתנהגות אימפולסיבית ורגשית של המשקיעים והם מתקשים לפעול בהיגיון ובקור רוח.

השפעה נוספת על ניהול תיק ההשקעות, יש לאופיו של המשקיע. אם הוא טיפוס חובב סיכונים, אז כנראה שיעדיף אפיקים ספקולטיביים כמו מניות. אדם שיותר סולידי וזהיר, ככל הנראה יעדיף אפיקים “שמרניים” יותר, כמו השקעה באגרות חוב ממשלתיות.

בהחלטות הללו, גם לגילו של המשקיע יש משקל. משקיע צעיר, שכספיו מיועדים לטווח הארוך, עשוי לבחור בהשקעה עם אופי יותר “ספקולטיבי”, בעוד שמשקיע מבוגר, היודע שיזדקק לכספים בטווח הקצר, יבחר בהשקעה סולידית.

גורם נוסף שיכול להשפיע על תמהיל תיק ההשקעות הוא מצבו הכלכלי ההתחלתי של המשקיע. מי שתיק ההשקעות הוא הנכס היחיד שלו, יימנע מן הסתם מנטילת סיכונים מיותרים, בשונה ממי שבבעלותו מקורות הון נוספים, המהווים עבורו בטוחה.

תיק השקעות דורש ניהול נכון

כמשקיעים, כדי להמשיך ולהתנהל בצורה מושכלת והגיונית גם בעתות המשבר (המגיעות חדשות לבקרים), מומלץ מאוד להסתייע במנהל השקעות.

איש מקצוע בעל ידע וניסיון, ינהל עבורכם את תיק ההשקעות בצורה מחושבת, תוך שאתם שותפים לכל מהלך ויידע לאתר ולנצל את הזדמנויות ההשקעה הנכונות גם בתקופות קשות ולגבש דרך פעולה מובנית ומאוזנת לעתיד.

חברות לניהול השקעות מפעילות מחלקות מחקר ואנליזה וחטיבות כלכליות, המספקות תמונת מצב מדויקת ועדכנית, המאפשרת בחינה מעמיקה של אפיקי השקעה ואיתור האיכותיים ביותר באותה עת, מבחינת סיכון וסיכוי.

בתיק השקעות מנוהל, החברות לניהול השקעות מציעות שירות רחב יותר. לאחר תיאום הציפיות עם הלקוח בנוגע למדיניות ההשקעה המועדפת, רמות סיכון, הצורך בכסף נזיל ועוד, מנהל ההשקעות יטפל בכל התחומים הפיננסיים הקשורים בלקוח, כמו פילוח הנכסים שברשותו, בדיקת אפיקים פנסיוניים ועוד. כל זאת כדי לנהל את כל הנכסים, בצורה מתואמת וכזו העונה על הצרכים והדרישות.

מנגנוני הגנה לטובת המשקיע בתיק השקעות מנוהל 2022

האינפלציה בשווקים, לצד העלאות הריבית של הבנקים המרכזיים בעקבותיה, מהווים כיום סיכון מרכזי, אולם בתיק השקעות מנוהל באופן מקצועי ומסודר, אמורים להיות מנגנוני הגנה, כמו שילוב אגרות חוב צמודות מדד.

מדיניות ההשקעות בתיק צריכה להיקבע בהתאם למצב השוק מכל זווית, בכל הנוגע לאזורים, סקטורים ונכסי השקעה. למשל, פיזור הנכסים מבחינה גיאוגרפית וסקטוריאלית תוך יציאה מגבולות הבורסה, לנכסים אלטרנטיביים שונים, המותאמים למשקיע.

בתחום האלטרנטיבי, המשקיע יכול לבחור מתוך מנעד רחב של קרנות השקעה פרטיות, כגון: קרנות המשקיעות בשוק האשראי הצרכני בארה”ב, נדל”ן מניב, קרנות בשוק החוב הפרטי ועוד. תמהיל השקעות מגוון, יכול לתרום למזעור השפעת התנודתיות בשוק הסחיר, באמצעות פיזור הסיכונים.

יש לשים לב כמובן, להבדלים בין קרנות ההשקעה האלטרנטיביות, למגבלות ולסיכונים המשפטיים של כל אחת.

מהם העקרונות להרכב תיק השקעות?

כדי להרכיב תיק השקעות מנוהל, חשוב ליישם כמה עקרונות:

פיזור – פיזור ההשקעות בתיק, חיוני להורדת רמות הסיכון. פיזור, משמעותו שילוב של נכסי השקעה מגוונים, השונים זה מזה הן ברמות הסיכון והן מהבחינה הסקטוריאלית והגיאוגרפית. פיזור רחב של השקעות דורש ניתוב כספים גם לשווקים בחו”ל.

תיק ההשקעות יכלול מגוון של מוצרים, בהם נכסים דפנסיביים (שנועדו להגן על שווי התיק), מוצרים העוקבים אחר מדדים, אגרות חוב ומניות ועוד. פיזור השקעות, מסייע לנטרל את הסיכונים, גם באמצעות השקעות בנכסים שאין להם מתאם לתנועות בבורסות.

תמהיל – בתיק ההשקעות , יש צורך לשמור על תמהיל נכון ועל פרופורציות קבועות. את התמהיל שהוחלט עליו עם פתיחת התיק, יתכן שתרצו לשנות מדי שנה, בהתאם למגמות השוק. עם הזמן, יגדל הפער בין הרכב התיק שעליו החלטתם בתחילה, למצבו הנוכחי.

כדי לשמור על האיזון בתיק, כדאי להחזיר אותו לתמהיל המקורי אחת לתקופה קבועה ולא להתפתות לבצע שינויים, בשל השינויים התכופים במדדים.

טווח הזמן של ההשקעה – לאחר שהגדרתם מהי התשואה המבוקשת ומהו הסיכון שאתם מוכנים ליטול, מהו  ההרכב הרצוי של תיק ההשקעות ומדוע חשוב לשמר את היחס הראשוני שנקבע, יש לקבוע מהו טווח ההשקעה הרצוי בכל אפיק השקעה.

טווח זמן הוא מהמשתנים המשמעותיים ביותר בבחירת אפיק השקעה. ההיסטוריה בשווקים מוכיחה, שככל שטווח ההשקעה ארוך יותר, עקומת הסיכון יורדת. השקעה לטווח ארוך מגדילה את פוטנציאל הרווח, מאחר שהיא מפחיתה את הסיכונים להפסד.

הגדרת מסגרת זמן ארוכה, היא גם דרך לסנן מכשירים פיננסיים שאינם מתאימים לכם והיא בעיקר מאפשרת לבצע חישוב מושכל, לגבי אופי הנכסים בתיק ההשקעות.

כאשר מסגרת הזמן ארוכה, ניתן להקצות חלק מכספי ההשקעה למניות, הנחשבות למכשיר פיננסי עם סיכון גבוה יחסית, אך תשואה גבוהה יותר בעתיד הרחוק. משקיע המעדיף השקעות קצרות טווח יחסית, ינקוט בגישה זהירה יותר לגבי נכסים בסיכון גבוה, כי ירידה פתאומית בשווקים השונים, יכולה לגרום לאיבוד ערך משמעותי בטווח הקצר.

תיק השקעות מנוהל בפלטפורמה דיגיטלית

כיום ניתן לנהל תיק השקעות גם בפלטפורמה דיגיטלית, המאפשרת להשקיע כספים בדרך קלה ונוחה, מבלי לצאת מהבית, תוך קבלת שירותים מאנשי מקצוע מובילים בתחום.

למעשה, אתם נדרשים לענות על שאלון קצר ואז, בהליך מהיר ופשוט, מורכב עבורכם הרכב תיק השקעות התואם את המטרות ואת רמת הסיכון שאתם מוכנים לקחת, באמצעות אלגוריתם מתקדם, המיישם את עקרונות ההשקעה.

כספי ההשקעות שלכם ינוהלו עבורכם בחשבון הבנק שבבעלותכם, כאשר יש אפשרות למשוך כספים לשימוש בכל עת.

פתיחת תיק השקעות דיגיטלי מנוהל, “תפטור” אתכם מהתעסקות בחקר שוק תמידי, בבחירת תמהיל ההשקעות הנכון ושמירה על האיזונים, אבל תאפשר מעקב צמוד אחר הביצועים בתיק, בכל רגע נתון.

מאמרים נוספים:

נדלן מניב – והפרמטרים המומלצים לבחירת נכס להשקעה

השקעות אלטרנטיביות – חלופה להשקעות בשוק ההון

מה זה קרן משתלמות IRA ומה יתרונותיה?

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

המידע המפורט לעיל, כפוף להוראות ההסדר התחיקתי והינו חומר מסייע בלבד. אין לראות במידע זה כעובדתי או כמידע שלם וממצה, ואין בו כדי למצות ו/או להחליף את הוראות ההסדר התחיקתי והתקנון הרלוונטי. המידע האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי, המלצה או חוות דעת ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ ו/או שיווק פנסיוני אישי ו/או תחליף לשיווק השקעות אישי ו/או ייעוץ מס המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל לקוח. אין באמור כדי להוות התחייבות לתשואה עודפת ואין בתשואות העבר בכדי להבטיח תשואה דומה בעתיד.

רוצים להיות שותפים בבחירת הרכב החיסכון הפנסיוני שלכם ולשפר את העתודות הכלכליות שברשותכם?

רוצים להיות שותפים בבחירת הרכב החיסכון הפנסיוני שלכם ולשפר את העתודות הכלכליות שברשותכם?