Finbert ישראל שירותים פיננסים

Finbert ישראל שירותים פיננסים

קרנות השתלמות בניהול אישי IRA : ההחלטות בידיים שלכם

תוכן עניינים

קרנות השתלמות בניהול אישי IRA

בתי השקעות רבים מציעים כיום ללקוחותיהם השקעה בקרנות השתלמות בשלל מסלולים. ישנן קרנות המורכבות מתיק מניות, או קרנות המציעות אגרות חוב. חלקן טומנות בחובן סיכון נמוך יחסית וישנן הכוללות סיכון גבוה עבור המשקיע. חלק מקרנות ההשתלמות מנוהלות על ידי גוף מוסדי כמו בית השקעות או חברת ביטוח, בעוד שקיימת אפשרות נוספת לבחור בקרן השתלמות מסוג Ira. השקעה בקרן השתלמות זו מקנה את אותן הטבות מס עבור הבוחרים במסלול זה.

מהי קרן השתלמות בניהול אישי IRA?

המסלול מאפשר לעמיתים ניהול באופן עצמאי של הכסף המושקע בקרן ההשתלמות, (המוכר גם בשם קרן השתלמות IRA). בחירה באפיק השקעה זה תאפשר למשקיעים לקבוע היכן יושקע כספם ובאיזה היקף והכל בכפוף לתקנות משרד האוצר. האפשרות להרכיב את תיק ההשקעה ולקבוע באילו מניות, אגרות חוב, קרנות השקעה מחוץ לישראל, או פיקדונות יושקעו הכספים שלכם, משאירה את השליטה והבחירה בידיכם.

קרן השתלמות וקופות גמל: איך מנהלים באופן אישי ומה כולל הניהול?

מדיניות ההשקעה של כספי החיסכון שלך יכולה להיקבע על ידך ולא להיות מוכתבת מראש על ידי בית ההשקעות. באפיק זה, באמצעות מנהל תיק צמוד או בצורה עצמאית, ניתן להרכיב את תיק ההשקעות ואת המוצרים הפיננסים שירכיבו אותו.

  • ניהול קרן השתלמות (IRA) בניהול אישי של קופות גמל כוללים קבלת החלטות באופן אישי או בסיוע מנהל התיק, כל זאת בצורה גמישה ומותאמת. 
  • לא מוותרים על הטבות המס! ניתן לשמר בקרן השתלמות IRA את הטבות המס אותן קיבלתם בקרן ההשתלמות ובקופת הגמל.
  • תיק ההשקעות מותאם ונבנה בהתאם להעדפותיך, תוך שותפות מלאה ופעילה. ניתן להחליט על תמהיל התיק עצמאית או בסיוע מנהל התיק אם קיים והכל בכפוף לתקנות משרד האוצר בנושא זה.
  • דינמיות! היקף תיק ההשקעות והרכבו ניתנים לשינוי בכל עת בהתאם למתרחש בשוק.

איך תדעו אם קרן השתלמות IRA מתאימה לכם?

ניהול השקעות מיטבי מצריך ידע קודם על שוק ההון, מוצרים פיננסים ועוד. אם יש ברשותכם ידע ורצון להיות שותפים פעילים ומעורבים בתיק ההשקעות שלכם, בהרכבו והיקפו, קרן השתלמות בניהול אישי עשויה להיות ההחלטה הנכונה עבורכם.

בנוסף, באפשרותכם לבקש ממנהל תיק חיצוני לבית ההשקעות לנהל את הפעילות עבורכם, לפני כן מומלץ להיוועץ בו ולהחליט יחד איתו על הפעילות בתיק. החלופה לקרן השתלמות בניהול אישי היא קרן השתלמות שתמהילה הורכב על ידי בית ההשקעות, הוא זהה בעבור משקיעים רבים, אך לא קיימת בו היכולת לבחור אישית ולהגיב לשינויי שוק ההון כאשר הם מתרחשים.

מה חשוב לדעת בנוגע ליתרונות קרן השתלמות בניהול אישי IRA?

  • שליטה בלעדית – בסיוע מנהל תיק מקצועי על בחירת הרכב תיק ההשקעות, היקפו וביצוע שינויים בו. עובדה זו מאפשרת גמישות והתאמה מקסימלית של המוצרים הפיננסים הנבחרים אל צרכיו הייחודיים של הלקוח ובנוסף, התאמה אישית בין יעדי ההשקעה אל רמת הסיכון בתיק.
  • אפשרויות השקעה מגוונות ובחירה עצמאית ללא תלות בבחירותיו של גוף ההשקעות הנבחר אם בחרתם להשקיע במסגרת קרן השתלמות בניהול אישי, תוכלו לנתב את השקעתכם אל מספר רב של אפיקים כגון: מטבע חוץ, מניות או אגרות חוב ופיקדונות. הכספים יושקעו בארץ ובמדינות נבחרות שדירוגן אושר בישראל על ידי משרד האוצר. משקיעים אשר בוחרים להשקיע את כספם בקרן השתלמות שאינה בניהול אישי, מושקעים פעמים רבות בתיק שתמהילו אחיד ומשותף להם ולעוד משקיעים רבים שמצבם וצרכיהם שונים לחלוטין. השקעה התלויה במדיניות הגוף הפיננסי, בית ההשקעות, לא מאפשרת למשקיע העצמאי לפעול למען צרכיו הייחודיים ולהגיב במהירות לשינויים בשוק.
  • קרן השתלמות IRA דמי ניהול – קרן השקעות המנוהלת ישירות על ידי בית ההשקעות שלא בניהול אישי כרוכה בדמי ניהול גבוהים יותר בצורה משמעותית. בקרן השתלמות בניהול אישי דמי ניהול הם מופחתים ובנוסף לכך, גם עמלות המסחר עצמן פחותות בהשוואה אל קרן השתלמות סטנדרטית (במידה וישנן).

ניהול קרן השקעות בניהול אישי בסיוע מנהל תיק: אל מי ניתן לפנות?

מנהל תיק השקעות הוא בעצם גורם מקצועי שנשכר על ידכם וזאת על מנת לסייע בניהול מותאם אישית שנכון לצרכיכם והעדפותיכם. על מנהל תיק ההשקעות להיות בעל רישיון מותאם לכך ובנוסף, חשוב לוודא כי יש ברשותו את הידע המקצועי הנדרש על מנת להוביל את תיק ההשקעות שלכם אל עבר הכיוון הרצוי. לפני שאתם בוחרים את מנהל תיק ההשקעות שילווה אתכם בקבלת החלטות חשובות בקרן ההשתלמות או קופת הגמל שלכם, מומלץ לבחון את הפרמטרים הבאים:

  • ניסיון בתחום – כשמדובר בתיק השקעות, לא תרצו לקחת סיכונים מיותרים ולסכן את כספכם בשל בחירה באיש הלא נכון. חשוב לבחור במנהל תיק השקעות שידוע כמנוסה וותיק בתחום. מנהל תיק השקעות שמוכיח עצמו בעקביות והופך לשם דבר בתחום, הוא האדם שתרצו שילווה אתכם בניהול תיק ההשקעות.
  • מקצועיות – על מנת לבנות תמהיל נכון של תיק ההשקעות ולהתאים בין רכיבי ההשקעה לבין צרכיכם דרוש עבורכם מקצוען הבקיא במגוון אפשרויות ההשקעה, בעל יכולת לסייע בקבלת החלטות ותגובה מהירה אל השינויים בשוק.
  • עלות – מומלץ לבחון מראש מהן העלויות השוטפות של מנהל תיק ההשקעות, מה הפערים בין נותני השירות השונים? עמלות שונות? בקרן השתלמות ira דמי ניהול הם נמוכים משמעותית מקרן השתלמות רגילה, על מנת להנות מההטבה הזו מומלץ שלא להתפתות ולייקר לא לצורך את מסלול ההשקעה בעמלות מיותרות ולבחור את האדם או הגוף הנכון עבורכם.
  • שירות טוב – על אף העצמאות היחסית בקרן השתלמות בניהול אישי, אם החלטתם לשכור מנהל תיק על מנת לסייע מקצועית, ודאו שבחרתם בנותן שירות טוב. מנהל תיק שיהיה זמין עבורכם, יקשיב לכם ויעניק לכם יחס ראוי, הוא כשלעצמו השקעה טובה. 

לסיכום: קרנות השתלמות בניהול אישי IRA – לוקחים את המושכות לידיים!

קרן השתלמות IRA היא כלי פיננסי חשוב ומרובה יתרונות. מדובר במוצר אידיאלי עבור עצמאיים ושכירים הנותן פתרון מושלם עבור אלה המעדיפים להתנהל עצמאית ולנהל באופן גמיש ודינמי את תיק ההשקעות שלהם.

השוואה בין קרן השתלמות המנוהלת על ידי בית השקעות לעומת קרן בניהול אישי מציגה לא מעט יתרונות עבור הניהול העצמאי. בולטת בהן העובדה כי בקרן השתלמות בניהול אישי IRA דמי ניהול מופחתים, עמלות נמוכות, הטבות במס התקפות כמו בקרן השתלמות רגילה. הבוחרים באפיק זה ייהנו מהטבות בעת הפקדת הכסף ומשיכתו והכל לפי תקנות המס. המעוניינים בניהול עצמאי של קרן ההשתלמות לצד מומחה בתחום ולא כתלות בבחירות בית ההשקעות יכולים לעשות זאת באמצעות שכירת שירותיו של מנהל תיק השקעות מיומן ומורשה. בהצלחה!

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

המידע המפורט לעיל, כפוף להוראות ההסדר התחיקתי והינו חומר מסייע בלבד. אין לראות במידע זה כעובדתי או כמידע שלם וממצה, ואין בו כדי למצות ו/או להחליף את הוראות ההסדר התחיקתי והתקנון הרלוונטי. המידע האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי, המלצה או חוות דעת ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ ו/או שיווק פנסיוני אישי ו/או תחליף לשיווק השקעות אישי ו/או ייעוץ מס המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל לקוח. אין באמור כדי להוות התחייבות לתשואה עודפת ואין בתשואות העבר בכדי להבטיח תשואה דומה בעתיד.

רוצים להיות שותפים בבחירת הרכב החיסכון הפנסיוני שלכם ולשפר את העתודות הכלכליות שברשותכם?

רוצים להיות שותפים בבחירת הרכב החיסכון הפנסיוני שלכם ולשפר את העתודות הכלכליות שברשותכם?