Finbert ישראל שירותים פיננסים

Finbert ישראל שירותים פיננסים

קרן השקעות אלטרנטיביות: על אפיקי ההשקעה הפופולריים ויתרונותיהם

תוכן עניינים

קרן השקעות אלטרנטיביות

מי מאיתנו לא שואף לגיוון בחייו? כשהגיוון מגיע עם אפשרות להפחתת סיכונים, מה טוב! כמו בחיים, גם בהשקעות: גיוון ופיזור סיכונים הם פרמטרים חשובים המעלים את הסבירות לניהול תיק השקעות מוצלח שמניב תשואות יפות. קרן השקעות אלטרנטיביות מאפשרת למשקיע בחירה בתחומי השקעה מגוונים שאינם סחירים וחשופים אל שוק ההון: טכנולוגיה, תשתיות, נדל”ן מניב, אשראי צרכני ועוד. אפיקי ההשקעה השונים נבדלים זה מזה במידת הסיכון שמערבת ההשקעה ואף בתשואה הממוצעת עבור המשקיע.

קרן השקעות אלטרנטיביות: מה כדאי שאקח בחשבון לפני בחירת אפיק ההשקעה?

קרן להשקעה אלטרנטיבית היא מוצר אטרקטיבי התורם ליציבות ולגיוון תיק ההשקעות כולו. אפיקי ההשקעה הם רבים, על מנת לבחור באפיק הנכון לכם, מומלץ לבחון היטב מספר פרמטרים:

  • תנאי הסף להשקעה – מהו הסכום הנדרש להשקעה? מהו שיעור התשואה הצפוי מההשקעה? מהי רמת הסיכון הצפויה? נזילות אפיק ההשקעה, שיעור המינוף במידה וקיים, כל אלה ועוד הם פרמטרים חשובים לבחינה טרם קבלת החלטה בדבר אפיק השקעות אלטרנטיביות.
  • יתר המשקיעים בקרן – היכרות כללית של מאפייני המשקיעים בקרן השקעות אלטרנטיביות אליה אתם שואפים להצטרף תסייע לכם בהבנת הפוטנציאל הטמון באפיק זה. משקיעים מנוסים ומיומנים שבחרו להצטרף אל קרן ההשקעות, סביר שבחנו היטב את כדאיותה ומצאו אותה מתאימה. יחד עם זאת, מאפיינים אישיים שונים עשויים להפוך אפיק השקעה נתון למתאים יותר עבור משקיע אחד ולפחות מתאים עבור אחר: סכום השקעה נזיל, יכולת ההמתנה עד לקבלת תשואות, רמת סיכון ועוד.
  • הרזומה של אנשי המקצוע בקרן השקעות אלטרנטיביות – תחומי הניסיון וההתמחות של מנהלי הקרן, אופן ניהול השקעה אלטרנטיבית בהתאם לבחינת השקעות קודמות, רמות הסיכון המאפיינת את ניהול ההשקעה של אנשי המקצוע, הם ואחרים חשובים לבחינה לפני בחירת אפיק ההשקעה.
  • תשואות צפויות – תיק השקעה אלטרנטיבית, בדומה לתיקי השקעות אחרים לא מאפשר חישוב מראש של שיעור התשואה הצפוי מאפיק ההשקעה. על אף חוסר היכולת לדעת בוודאות גבוהה כיצד תראה שורת הרווח שלי, ניתן להעריך בממוצע את התשואה הממוצעת בהתאם לתחום ההשקעה הנבחר. השקעות בנדל”ן מניב, השקעות באשראי צרכני, תשתיות ועוד שונות זו מזו גם בפרמטר פוטנציאל הרווח מההשקעה.

בחירת אפיק השקעות אלטרנטיביות: על נדל”ן מניב ואשראי צרכני  

מבין שלל המוצרים הפיננסים שאינם סחירים ואפיקי ההשקעה השונים, בשורות הבאות נרחיב אודות צורות ההשקעה השונות בנדל”ן מניב ואשראי צרכני.

מהי השקעה בנדל”ן מניב?

אפיק זה מכוון ליצירת תשואה קבועה מנכסי נדל”ן שונים. השקעה בנדל”ן מניב עשויה להתבצע ישירות על ידי רכישת נכס והשכרתו או מכירתו ולחלופין, באמצעות קרן נדל”ן מניב המאפשרת השקעה כספית בקרן יחד עם משקיעים נוספים השותפים להשקעה ובהון המשותף יתבצעו עסקאות נדל”ן מסוגים שונים ובמקומות שונים. קיימים נכסים שונים בהם ניתן להשקיע: דירות למגורים, בתים פרטיים, בניינים, מרכזי מסחר, משרדים, מלונות, תחנות דלק, חניונים ועוד. נכסי נדל”ן מניב ניתנים לחלוקה גסה של שתי קטגוריות: אלה המשמשים למגורים ואלה המשמשים למסחר.

נדל”ן מניב: בארץ או בחו”ל?

השקעה בנדל”ן מניב היא פופולרית במיוחד הן בשטחי מדינת ישראל והן בחו”ל, לשתי האפשרויות יתרונות וחסרונות ייחודיים. היקף ההשקעה הממוצעת הנדרשת לשם רכישת נכסי נדל”ן מניב מחוץ לגבולות ישראל נחשבת לנמוכה בהשוואה להשקעה הנדרשת בישראל. השקעה בארץ היא נוחה יותר בהשוואה להשקעה הנעשית מחוץ לגבולות המדינה, אינה מצריכה התנהלות בירוקרטית מסובכת מול חוקיה השונים של מדינה זרה, שפה אחרת ועוד. השקעה בנדל”ן מניב מחוץ לישראל מאפשרת השקעה בהיקף נמוך יותר ותשואה גבוהה.  

איך נבחר נכון נכס להשקעה?

בחירה נבונה של נכס להשקעה היא הרת גורל מבחינת השפעתה על התשואות הצפויות מההשקעה. על מנת שנוכל למקסם את התשואה הפוטנציאלית ולהשקיע בצורה מושכלת, חשוב שנתן דגש למספר פרמטרים:

  • מצבו של הנכס – האם הנכס דורש השקעה גדולה על מנת להפוך אותו לראוי למגורים או שהוא משופץ ומוכן? עלויות גבוהות לשיפוץ הנכס משפיעות על התשואה הצפויה מההשקעה.
  • מיקום הנכס – מרכזי או פריפריאלי? נגיש למרכז או ללא תחבורה זמינה? קרוב או רחוק למרכזי מסחר ופנאי? נתונים אלה הם בעלי השפעה רבה על ההכנסה הפוטנציאלית מהשכרת נכס או מכירתו.
  • שוכרים – מה מאפיין את השוכרים בסביבת הנכס? חתך הגיל, מצב משפחתי, הכנסה ממוצעת, רכישת נכס יקר באזור בו האוכלוסייה השוכרת מסתמנת כדלת אמצעים מהווה צעד בעל סיכון גבוה.
  • ביקוש – האם באיזור בו ארכוש נכס להשקעה קיים ביקוש לנכסים מצד השוכרים? זוהי סוגיה חשובה בעלת השפעה רבה על קלות השכרת הנכס ועל התשואה הצפויה ממנו. כשהביקוש מסתמן כנמוך בשילוב היצע רחב של נכסים להשכרה, היכולת לבקש תשלום שכירות שיותיר תשואה גבוהה היא מוגבלת יחסית.

קרן נדל”ן מניב: מאפיינים ויתרונות

השקעה בנכסי נדל”ן מניב באמצעות קרן השקעות אלטרנטיביות מסתמנת כאפיק השקעה אטרקטיבי במיוחד עבור ישראלים רבים. מדוע?

  • קרן נדל”ן מניב מאפשרת היקף השקעה נמוך יחסית בהשוואה לרכישת נכס בפועל. באמצעות הקרן, משקיעים רבים שלא יכלו להרשות לעצמם רכישה בפועל, מעורבים בהשקעות נדל”ן.
  • לרשות הקרן אנשי מקצוע הבוחנים את כדאיות העסקה והיבטים נוספים שלה, הבחינה המקצועית חוסכת את הצורך לבחינה עצמאית מדוקדקת מצידו של המשקיע.  
  • הקרן מאפשרת השקעה משותפת של מספר משקיעים במספר נכסים שונים במקביל ואף בנכסים הממוקמים במספר מדינות. השקעה בו זמנית זו מאפשרת איזון בין העסקאות המפזר את הסיכון עבור המשקיע, במידה והשקעה בנכס אחד הופכת לפחות משתלמת, השקעה רווחית אחרת מאזנת את המצב.
  • השקעה בנדל”ן מניב באמצעות קרן השקעות עשויה להיות משתלמת יותר מבחינת המיסוי המוטל על רווחי המשקיע.

השקעה באשראי צרכני כקרן השקעות אלטרנטיביות

בתוך אי היציבות השולטת בכלכלה בכלל ובשוק ההשקעות בפרט, הצורך בוודאות יחסית הוביל משקיעים רבים להשקעה באשראי צרכני. מדוע?

  • השקעה באשראי צרכני מושפעת השפעה נמוכה יותר מתנודות הריבית, עובדה שהופכת את אפיק ההשקעה ליציב יותר עבור משקיעים רבים.
  • אשראי צרכני הוא למעשה הלוואה המשולמת בתשלומים חודשיים, עובדה זו מאפשרת החזר תשואות חודשי לקרן אותו בו ניתן לעשות שימוש באפיקים נוספים.
  • תחום האשראי הצרכני מאפשר למשקיע דינמיות גבוהה המסייעת במזעור סיכונים. בתקופות משבר ניתן לעדכן את תנאי קבלת אשראי, להעלות ריביות, כל זה על מנת שלא לפגוע בתשואה עבור המשקיעים.
  • אשראי צרכני הוא אפיק השקעה הנחשב ליציב וככזה שאינו מושפע השפעה גדולה משוק ההון. העובדה שאשראי צרכני לא נסחר, מפחיתה משמעותית את התנודתיות שלו.

קרן אשראי צרכני כרכיב שהוא חלק מהתמהיל ממנו בנוי תיק השקעות מוסיפה יציבות, פוטנציאל לתשואה גבוהה, כל זאת ללא הצמדה אל שוק ההון ובשל כך, תנודתיות נמוכה יחסית ופיזור הסיכון הטמון בהשקעות. בדומה לאופן ניהול השקעות אלטרנטיביות אחרות, גם קרן אשראי צרכני מתנהלת באופן בו המשקיעים נחשבים לשותפים מוגבלים, מנהלי הקרן הם השותף הכללי האחראים לניהול ההשקעה ולקבלת החלטות מקצועיות.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

המידע המפורט לעיל, כפוף להוראות ההסדר התחיקתי והינו חומר מסייע בלבד. אין לראות במידע זה כעובדתי או כמידע שלם וממצה, ואין בו כדי למצות ו/או להחליף את הוראות ההסדר התחיקתי והתקנון הרלוונטי. המידע האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי, המלצה או חוות דעת ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ ו/או שיווק פנסיוני אישי ו/או תחליף לשיווק השקעות אישי ו/או ייעוץ מס המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל לקוח. אין באמור כדי להוות התחייבות לתשואה עודפת ואין בתשואות העבר בכדי להבטיח תשואה דומה בעתיד.

רוצים להיות שותפים בבחירת הרכב החיסכון הפנסיוני שלכם ולשפר את העתודות הכלכליות שברשותכם?

רוצים להיות שותפים בבחירת הרכב החיסכון הפנסיוני שלכם ולשפר את העתודות הכלכליות שברשותכם?