Finbert ישראל שירותים פיננסים

Finbert ישראל שירותים פיננסים

כל מה שחשוב לדעת על אפשרויות השקעה: המדריך המלא!

תוכן עניינים

אפשרויות השקעה

לו הייתם ניגשים אל משקיע, מבין עניין, לפני כמה עשורים ומבקשים ממנו המלצה לאפיק השקעה כדאי, סביר שתשובתו הייתה קצרה בהרבה מהתשובה אותה תקבלו מיודעי דבר בימינו. אפשרויות השקעה בימינו חולשות על תחומים רחבים: טכנולוגיה, תשתיות, חובות אשראי, נדל”ן ועוד, כל זאת עוד לפני שהזכרנו אפיקים מסורתיים יותר כמו שירותים פיננסים, אפיקי שוק ההון ועוד. האפשרויות הן אינסופיות, והבחירה בידיכם ולכן, חשוב לוודא כי קיימת התאמה בין אפיק ההשקעה הנבחר לבין הצרכים הייחודיים שלכם, למצבכם בהווה ולתוכניות העתידיות שלכם.

הזדמנויות השקעה מפתות צצות השכם והערב ומציעות למשקיע המתלבט תשואות גבוהות ולא מעט לבטים. ריבוי האפיקים ותחומי ההשקעה הרבים שנפתחים ומוצעים למשקיע, גורמים לרבים לתהות, מה נכון יהיה לעשות? ההתלבטות אכן מובנת, ופוקדת רבים המעוניינים בשורת רווח נאה עבור השקעה של מיטב כספם, אך יחד עם זאת מותירה לא מעט אחריות בידיהם. לפני שנפרט אודות חלופות השקעה פופולריות חשוב לציין: ישנם מספר פרמטרים חשובים לבחינה לפני שבוחרים בקרנות השקעה פרטיות, קופת גמל ira,  קרן נדל”ן מניב או כל מסלול אחר שנחשב למבוקש.

מה מומלץ לבדוק לפני שבוחרים אפשרויות השקעה?

  • מטרות ההשקעה – האם השימוש המתוכנן שלכם ברווחים ובכספי ההשקעה מתאים להשקעות ארוכות טווח או שמאפשר השקעות קצרות בלבד? בהתאם לצרכים שלכם תוכלו לסנן השקעות שאינן תואמות לצרכיכם ולבחור מבין אלה שעולות בקנה אחד עם המטרה שלכם.
  • רמות סיכון – מהי מידת הסיכון בהשקעה בה תוכלו לעמוד? רזרבות כספיות משמעותיות יותר עשויות להוביל את המשקיע לבחור במידת סיכון גבוהה בהשוואה אל משקיע עם יכולות כלכליות מצומצמות בהרבה. ההבנה כי אלמנט הסיכון קיים במידה כזו או אחרת בכל השקעה היא קריטית ולאחריה, אפשרויות השקעה מסוימות מאופיינות במידת סיכון גבוהה בהשוואה אל אפשרויות סולידיות יותר. השקעות ברמה גבוהה של סיכון על פי רוב עשויות להניב תשואה גבוהה יותר עבור המשקיע. מידת הסיכון בהשקעה היא פקטור שיש לתת עליו את הדעת לפני בחירת אפיק השקעה.
  • מצב כלכלי – עם פתיחת תחום ההשקעות לאינספור תתי תחומים, פרופיל המשקיע הממוצע עבר אף הוא שינוי גדול. אם בעבר אנשי עסקים אמידים היו דמויות המפתח בשוק ההשקעות, כיום, גם אנשים שברשותם הון מצומצם יותר להשקעה עשויים להיכנס אל זירת ההשקעות ולהפוך חלק ממנה.על אף פתיחת השוק בפני פרופילים מגוונים של משקיעים, עדיין נותר הצורך לנהל סיכונים כראוי על מנת שתהיה הלימה בין מצבו הכלכלי האישי של המשקיע והיקף הכסף אותו הוא מנתב להשקעה לתקופת זמן מוגבלת יותר או פחות. השקעות קצרות מועד או ארוכות? סיכון גבוה במיוחד או השקעה סולידית? חסכונות רבים להישען עליהם או יתרה מצומצמת שתישאר בצד? כל אלה הם פקטורים חשובים שיש לתת עליהם את הדעת לפני בחירה באפשרויות השקעה הולמות.

לאחר שבחנו את הפקטורים החשובים אותן נבחן כדי להתאים את אופי ההשקעה למצבנו, נפנה לבחינת אפשרויות השקעה אטרקטיביות שכדאי להכיר.

אפשרויות השקעה שלא תרצו לפספס

בדומה למודעות שהולכת וצוברת תאוצה בדבר חשיבותו של תכנון פנסיוני נכון לגיל פרישה, כך בהתאם גם עולה ההבנה כי בניית תמהיל נכון לתיק ההשקעות תסייע באיזון הסיכון הקיים בהשקעה, העלאת התשואות והתאמה בין הצרכים הייחודיים של המשקיע לבין אופי ההשקעה. על מנת להחזיק באפיקי השקעה המתאימים לכם: גיוון, איזון, בקרה ושינוי במידת הצורך הן מילות המפתח. בשורות הבאות נביא בפניכם מספר אפשרויות למסלולי השקעה שכדאי שתכירו!

  • קרנות השקעה פרטיות – מדובר בקרנות שאינן נסחרות בשוק ההון המסורתי ומציעות למשקיעים להצטרף על בסיס מוגבל בעוד הנהלת הקרנות מהווה את הגורם המקצועי הבוחר את אפיקי ההשקעה, כדאיותה וניהולה. אפיק השקעה זה זמין זה זמן רב, אך בשל עסקאות רחבות היקף שנעשו בשנות ה-80, קרנות השקעה פרטיות צברו פופולריות רבה הרבה יותר. השקעה זו תחומה בזמן שנקבע מראש, קיימים תנאי סף לכניסה והשקעה אל הקרן ופעילות המסגרת מעוגנת בחוזה חתום, ישנם סוגים רבים של קרנות השקעה פרטיות ולכולם מספר יתרונות ברורים:
  1. אפשרות לבחירת קרן השקעה פרטית בתחום ההשקעה בו אתם מעוניינים: קרן נדל”ן מניב, אשראי צרכני, אנרגיה ועוד.
  2. אופייה הלא סחיר של הקרן מאפשר למנהליה לנהל משא ומתן ובכך להשפיע על תמחור הרכישות, היקף מעורבותה של קרן ההשקעות בניהול החברות בהן היא משקיעה ועוד.
  3. קרנות השקעה פרטיות מנוהלות על ידי שותפים כללים העומדים בראשן והן האחראיים לניהול המקצועי של הקרן, בחינת ההשקעות ותנאיהן ובדיקת כדאיות העסקאות.
  4. השקעה מסוג זה מאפשרת גיוון של התמהיל שמרכיב את תיק ההשקעות ואף להפחית את הסיכון הקיים בניהול תיק השקעות המורכב כולו מאפיקים סחירים.  
  • קופת גמל IRA – מבין חלופות ההשקעה הרבות הקיימות כיום בשוק, קופת גמל IRA היא חלופה פופולרית במיוחד עבור העוסקים בתכנון פנסיוני. מסלול זה מאפשר למשקיע לנהל באופן עצמאי או בסיוע מינוי של איש מקצוע לבחירתו את חסכונותיו לגיל פרישה. המסלול מאפשר השקעה עצמאית ללא צורך להיצמד לחברת פיננסיים כזו או אחרת, בחירת מסלולי השקעה לפי העדפות אישית ולא כמוצר בנוי עם מסלולים קבועים והכל תוך שקיפות מקסימלית עם אפשרות לתגובה מיידית ודינמית לתנודות השוק. כספים באפיק זה ניתן להעביר ממספר מקורות מאושרים כמו קרן השתלמות, קופת גמל, פיצויים ועוד.
  • בחירה בקופת גמל בניהול אישי מתוך אפשרויות השקעה אחרות לגיל פרישה היא בעלת יתרונות רבים:
  1. זמינה להשקעה בין אם אתם עצמאיים או שכירים.
  2. מאפשרת שליטה על בחירת האפיקים בהם הכסף מושקע.
  3. חיוב מס על רווחי החיסכון יגבה רק במועד משיכתו.
  4. עלות נמוכה במיוחד של דמי הניהול.
  5. שקיפות – הניהול העצמאי משאיר את הבחירה בידיך או בידי איש המקצוע שימונה על ידך כך שההתנהלות כולה נתונה להחלטתך.
  • אשראי צרכני – אפשרויות ההשקעה המסורתיות הנסחרות בשוק ההון הופכות לקשות במיוחד לחיזוי בעתות משבר או בתקופות המתאפיינות בשינויים רבים. עובדה זו גורמת למשקיעים רבים להדיר רגליהם, או במקרה זה, לנתב השקעותיהם באופן מלא או חלקי אל מחוץ לשוק ההון הסחיר ולחפש אחר חלופות. אפשרות השקעה פופולרית במיוחד היא השקעה באשראי צרכני. הלוואה הניתנת לצרכנים, יש להחזירה בטווח קצר יחסית בהשוואה אל מסלולי השקעה אחרים הנחשבים לארוכים בהרבה.  

אשראי צרכני הוא אחד מתוך אפיקי ההשקעה הרבים הנחשבים לפופולריים בקרב משקיעים. לאפיק זה יתרונות רבים:

  1. הלוואת אשראי צרכני מוחזרת מדי חודש בחודשו, השקעה באפיק זה מאפשרת תזרים חוזר זמין יחסית שמאפשר השקעה מחדש באפיקים נוספים על בסיס ההחזר המתקבל.
  2. אפשרות תגובה לדינמיות בשוק ההון על ידי העלאת ריביות, תמחור מחדש של ההלוואות כך שבאופן זה לא תפגע התשואה הפוטנציאלית עבור המשקיע.
  3. השפעה חלשה במיוחד של תנודתיות שוק ההון מאפשרת למסלול השקעה באשראי צרכני להיחשב יציב יותר ופשוט יותר לחיזוי.

לשאלת מיליון הדולר “היכן כדאי לי להשקיע?” אין תשובה נכונה אחת. חלופות השקעה כדאיות צצות ועולות ומאפשרות למשקיעים לחשב מסלול מחדש על מנת להחליט האם הן מתאימות לתמהיל תיק ההשקעות הקיים שלהם או שעדיף להשאיר אותו כמו שהוא. תחום ההשקעות הוא תחום דינמי ולכן מוטב להשקיע בבקרה של תיק ההשקעות הקיים תוך הצצה מחוצה לו מעת לעת, כדי לא לפספס הזדמנויות טובות.    

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

המידע המפורט לעיל, כפוף להוראות ההסדר התחיקתי והינו חומר מסייע בלבד. אין לראות במידע זה כעובדתי או כמידע שלם וממצה, ואין בו כדי למצות ו/או להחליף את הוראות ההסדר התחיקתי והתקנון הרלוונטי. המידע האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי, המלצה או חוות דעת ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ ו/או שיווק פנסיוני אישי ו/או תחליף לשיווק השקעות אישי ו/או ייעוץ מס המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל לקוח. אין באמור כדי להוות התחייבות לתשואה עודפת ואין בתשואות העבר בכדי להבטיח תשואה דומה בעתיד.

רוצים להיות שותפים בבחירת הרכב החיסכון הפנסיוני שלכם ולשפר את העתודות הכלכליות שברשותכם?

רוצים להיות שותפים בבחירת הרכב החיסכון הפנסיוני שלכם ולשפר את העתודות הכלכליות שברשותכם?